Lijken in het bos... Schreeuwen is zinloos.
Kunnen jullie ontsnappen deze keer maar vooral ... Slagen jullie erin om dit moordmysterie op te lossen?
Lijken in het bos... Schreeuwen is zinloos.
Kunnen jullie ontsnappen deze keer maar vooral ... Slagen jullie erin om dit moordmysterie op te lossen?
Escape room #117
Ontvangst:
We kwamen binnen na een keer of 4 aangebeld te hebben en een 7 tal minuten te staan wachten. Dit gaf mij al een vreemd gevoel om te starten, maar goed er waren werken aan de gang in "den blok" dus ze konden de bel niet horen. Daar kan niemand iets aan doen.
Uiteindelijk nam de gamemaster ons mee naar de algemene ruimte. Na betaald te hebben en onze waardevolle spullen in locker gestoken hadden, mochten we naar een video kijken met algemene afspraken. Een vrij eenvoudige filmpje waar ook nog expliciet in vermeld werd dat als we iets stuk zouden maken, moeten betalen... dan denk ik "bedankt voor het vertrouwen". Ach ja, dit zal wel aan mij liggen.
Nadien kregen we dan een uitleg over het verhaal, wat op zich zeker ok was.
Onderweg naar de kamer krijgen we nog volgende woorden mee:
"Er is ook ergens een zaklamp in het spel, soms durven de batterijen plat te zijn, bel dan even (Bellen? Ja, bellen... later meer hierover), dan kom ik deze vervangen."
Is dat nu zo moeilijk om dit op voorhand te controleren?
De kamer:
Er is geprobeerd om een bepaalde sfeer in de kamer te creëren, maar het is toch maar povertjes. Er kan zoveel meer. Ik mis creativiteit en extra moeite. Het is allemaal zo eenvoudig gemaakt.
De puzzels volgen dezelfde lijn. Niets creatiefs en heel eenvoudig.
Voor hun hintsysteem of communicatie met de kamer maken ze gebruik van een telefoon die ergens willekeurig hangt. Een telefoon in een bos... grappig. Misschien toch eens nadenken over andere systemen of om dit beter in het verhaal te integreren.
Dan hadden we een bepaald moment een tablet gevonden en de code voor deze tablet, maar er was een probleem. Ik heb dus zelf moeten bellen en dan is de gamemaster binnengekomen. Ik had het gevoel dat hij niet enorm aan het volgen was, want anders had hij ons de code al 5 keer juist horen zeggen. Nu goed, probleem uiteindelijk opgelost. Op naar het volgende probleem.
Even later kregen we telefoon om instructies te geven bij een puzzel voor we er nog maar aan begonnen waren. Deze instructies waren vooral om mee te delen dat het een gevoelig systeem is en dus niet altijd deftig werkt ook al zou het antwoord juist zijn... Euhm ok, misschien kunnen jullie zorgen dat deze wel altijd werkt? Of is dit teveel gevraagd? Ik ben misschien te veeleisend.
En oh ja ... even later telefoon... "Jullie antwoord lijkt juist, maar het werkt niet, ik heb de puzzel even gedeactiveerd zodat jullie verder kunnen"
Op dat moment is mijn goesting enorm, maar enorm over...
Nog een slotpuzzel en eindelijk buiten ...
Nabespreking:
Welke nabespreking? Gewoon niets ... Geen enkel enthousiasme van de gamemaster alweer.
Conclusie:
Het was lang geleden dat ik een escape room gespeeld heb waarbij ik dit gevoel had.
Geen aanrader tenzij ze wat moeite steken om aanpassingen te doen in het spel zelf en in hun begeleiding.