Mission Impossible (not quite) meets Night at the Egyptian Museum
#182 In Mission Museum ben je een gespecialiseerde dievenbende die uit het Egyptisch museum een waardevol object moeten stelen voor een van de medewerkers. Je krijgt daarvoor een kofferkistje mee met enkele zaken die van pas kunnen komen en waar op het deksel de nog resterende tijd aftelt en eventuele boodschappen van die medewerker verschijnen (hints): inventieve oplossing om niet in elke ruimte een sfeerdoorbrekend scherm op te moeten hangen.
Wat op het eerste gezicht en ook bij binnenkomst een hoogtechnologische op en top tweedegeneratiekamer lijkt, blijkt na enige tijd echter meer oude wijn in nieuwe zakken oftewel eerstegeneratiepuzzels met een tweedegeneratiesausje erover. Ik moet het vaag houden om niets weg te geven, maar verwijs dan met name een bepaald centraal element waar veel puzzels (een beetje te duidelijk) aan gerelateerd zijn en wat wij een beetje een zwaktebod vonden. Voordeel ervan is wel dat de kamer niet-lineair is en dus ook geschikt voor iets grotere groepen, die zich dan kunnen opsplitsen.
De kamer heeft zeker enkele spectaculaire effecten, maar wist het aanvankelijke wow-effect niet helemaal waar te maken: met dit thema zat er meer in qua spelverloop, hadden we het gevoel.